Intern traject is nu afgerond, maar nu begint het pas echt!

30 september 2015 - Epen, Nederland

Lieve mensen,

Eindelijk heb ik mijn interne traject afgerond. Het was een hels karwei. Ik heb ontzettend veel geleerd.

Inzichten in patronen gekregen en waarom mijn reactie zo zijn geweest in het verleden, maar ook in het heden.

Waarom ik me schuldig voel over zaken en anderen in zijn geheel niet.

Waarom ik altijd dacht dat anderen voor mij horen te gaan.

Waarom ik zo'n overdreven verantwoordelijkheidsgevoel heb.

Waarom ik de lat altijd zo ontzettend hoog leg voor mezelf.

Waarom ik maar liever mijn mond dichthield (om de goede vrede te bewaren), ipv een assertieve vrouw te zijn die weet wat zij wil.

Gelukkig heb ik de tools kunnen krijgen daar nu verandering in te brengen. Ik ben vol goede hoop dit ook daadwerkelijk te kunnen doorvoeren.

Het zal ook voor mijn omgeving misschien af en toe vreemd zijn dat ik anders zal reageren. Maar dit ga ik voortaan uitleggen waarom ik dit doe, zodat ook iedereen dit kan begrijpen.

Vanuit deze instelling ga ik in de oranje fase van mijn depressie naar huis. Dit betekent dat de depressie enigszins al in remissie is maar dat ik nog niet in de groene fase (balans) zit.

Ik hoop nooit meer in de rode fase te komen. Daarvoor heb ik een speciaal terugval-preventieplan opgesteld. Dit plan is doorgevoerd naar mijn structuurbord en agenda in de keuken. Zodat ook mijn gezin kan zien het allemaal in elkaar steekt.

Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor de prachtige kaarten, bloemen en cadeaus. Het was hartverwarmend wat jullie allemaal voor ons gezin betekend hebben.

Aankomende week ga ik eerst maar eens aarden in Etten en kijken hoe ik de structuur in huis kan oppakken. Rust, Regelmaat en Reinheid. Een ouderwets gezegde maar zeker belangrijk. Het externe traject van 7 weken gaat nu beginnen waar er veel geoefend moet worden. Ook daar ben ik positief over gestemd. Hierbij heb ik dagelijks Skype contact met Driebergen.

Indien je mensen in je omgeving kent die echt helemaal in de put zijn geraakt en in een depressie zijn gekomen, wil ik echt U-Center aanbevelen. Geen ambulant circuit kan bieden wat daar wordt geboden. Het is een holistische benadering van een depressie verslaving, burn-out of PTSS. Dit maakt het ongelooflijk ingrijpend. Alle specialisten zijn in huis.

Wellicht zien we elkaar binnenkort weer een keer. XXX Marie-José

1. Walter:
    30 september 2015
    Lieve Marie Jose ik spreek voor mezelf maar ik weet zeker dat iedereen bewondering voor jou heeft en trots op je is.
    Tot snel
    Dikke kus en knuffel
    Walter
  2. Marleen mullink:
    Hallo Marie-Jose,
    Fijn dat je weer thuis komt,en wat knap dat je dit hele traject doorlopen hebt,ik heb bewondering voor je!!!
    Voor de komende tijd wens ik je veel kracht om je weer THUIS te voelen!

Heel veel liefs Marleen
  3. Michel en Mireille:
    Hoi Marie-Jose,

Wat fijn om te lezen welke vorderingen je maakt en hoe je hier doorheen gegaan bent, echt bewonderenswaardig!
    Nu irl aan de slag, komt helemaal goed!

Liefs en groetjes,
    Michel en Mireille.
  4. Casper en Nienke:
    Lieve Marie-Jose,

Wat ontzettend fijn dat je zo'n mooi proces hebt doorgemaakt. Wij zijn erg trots op jou en op jullie hele gezin. We wensen je toe dat je snel weer helemaal in balans bent. Dat verdien je.

Liefs Casper en Nienke
  5. Theo en Miriam:
    Lieve Marie-José
    Fijn dat je de progressie ziet in jezelf, en (groen) vind je in Etten.❤️❤️❤️
  6. Saskia:
    1 oktober 2015
    Lieve Marie José, fijn weer wat van je te horen...dacht van de week nog aan je bij de koorrepetitie. ..
    Ik wil graag mijn bewondering uitspreken voor je. Wat super knap dat je dit bent aangegaan. En nu op naar de toekomst. Daar wens ik je heel veel liefde en wijsheid in toe.
    Zie de balans en vreugde weer te vinden.
    Heel veel liefs en tot ziens!
    Saskia