Inmiddels ben ik geland in U-Center, nu komt het op heel hard werken aan!!

24 augustus 2015 - Epen, Nederland

boeket MJHallo lieve mensen,

Wat is het toch fijn om te lezen dat mensen mijn verhaal lezen en daardoor mij ook steunen.

Afgelopen zaterdag heb ik een prachtig boeket mogen ontvangen van mijn lieve Ettense vrienden. (zie foto hiernaast) Alle vrouwen hier waren gewoon jaloers op mij. (hihi)

Ook zijn Sharon, Mike en Iris samen met Ronald op visite geweest. We hebben er een gezellige dag van gemaakt samen. Dit was erg fijn. Een prachtige fotolijst heb ik gekregen van al mijn lieve schattebouten om elke dag een dikke kus op te geven.

De afgelopen 5 dagen zijn goed verlopen. Mijn diagnose is volledig gesteld. En het behandelplan is door de psychiater en de psychologen opgesteld. Het is behoorlijk confronterend onder ogen te zien, dat het gewoon niet erg goed met me gesteld is. Er moet aan 9 behandeldoelen worden gewerkt. Dat is niet niks. Mijn voornemens zijn nog steeds goed, dit wil ik ook zeker zo houden!!

Ik mis mijn lieve Ronald en de kinderen erg, maar ook onze Petter. Het is zo vreemd om elke dag in mijn uppie wakker te worden.

Bovendien ben ik elke dag wel erg vroeg wakker. Het zijn zulke andere dagen als thuis. Ik zal straks een ander schema moeten gaan maken om de gemaakte veranderingen ook enigszins te kunnen doorvoeren.

Mijn bioritme is inmiddels al helemaal op orde en ik zet niet eens meer de wekker. Dagelijks wandel ik 30 tot 40 minuten voor het ontbijt. Het doet me erg goed. Bovendien begin ik al een kleine verandering van mijn figuur te zien, ik sport namelijk elke dag ook nog eens 1 uur. (ha ik word topfit!!hihi)

Inmiddels ben ik ingestroomd in groep 2. Het is een fijne groep waar alle categorieën in zitten van 22 tot 73 jaar. We hebben het goed met elkaar en hebben af en toe zelfs lol.

Vanaf deze week begin ik met de behandeldoelen. Dat betekent dat ik deze week met EMDR, Qi Gong, ACT, Haptonomie, preventie-noodplan, Yoga, Mindfullness, Muziek (zuurstof voor de ziel), Assertiviteitstraining, Cognitieve therapie en dan ook nog de groepssessies, psycho educatie ga beginnen.

Ik maak me erg benauwd voor de EMDR, maar ben me ervan bewust dat dit echt moet gaan gebeuren om tot een oplossing te komen.

Kortom aankomende week gaat het enorm zwaar voor me worden, maar ik zal ook over de donkerste berg heen komen. Dat is mijn geluk, ik zal altijd een lichtpuntje kunnen blijven zien, daar vertrouw ik helemaal op.

Allemaal al het goeds gewenst vanuit Limburg,

kus en een knuffel van Marie-José

1. Ans:
    24 augustus 2015
    Lieve zus. Wat ga je een bijzondere tijd in! Ik lees dat er heel wat klaar ligt om opgeruimd te worden. Fijn dat je in een goede groep bent terechtgekomen. Heel belangrijk voor een veilig gevoel. Ik weet dat het je aan doorzettingsvermogen niet zal ontbreken. Dat helpt je zeker de komende periode door. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst. Liefs Ans
  2. Marcel & Yvonne:
    Hallo Marie-José.
    Ook wij willen graag onze zorg en bezorgdheid laten weten aan jouw en jullie. Maar je weet dat ik, wij daar geen helden in zijn. Toch hoop ik dat je weer als sterke en zeker als lieve zus weer terug naar ETTEN komt. De bos bloemen die je nog tegoed hebt blijft natuurlijk van toepassing. Met veel interesse lees ik, wij je verhalen. Dus blijf hard werken deze en komende weken zodat we straks er weer veel plezier aan kunnen beleven. Groetjes van je kleine broer, yvonne en de kids
  3. Loes bus:
    24 augustus 2015
    Oeps Marie, er staat je nog heel wat te wachten. Veel sterkte
  4. Joost en Claudia:
    24 augustus 2015
    Hoi Marie, fijn om te horen dat je in een groep zit met leuke mensen. Lekker lachen op zijn tijd is ook belangrijk!
    Zo te lezen ga je nog een zware tijd tegemoet, hier kom je ook doorheen. Je bent een doorzetter en positief ingesteld. Dat zijn belangrijke eigenschappen! Heel veel suc6 met je doelen. Je kan het!
    Liefs Joost en Claudia.
  5. Dorien:
    25 augustus 2015
    Lieve Marie Jose. Kijk je angsten recht in het gezicht en ze verdwijnen. Je kunt het! Houd goede moed. Knuf
  6. Marleen mullink:
    25 augustus 2015
    Hoi Marie-Jose,
    Wat moet je hard werken zeg,heb bewondering voor je,je moet veel doorstaan,maar dat gaat je zeker lukken!En over de emdr geen zorgen,het is heftig maar het helpt!
    Wij wensen je alle goeds en veel kracht toe!
    het gaat je zeker lukken!

Veel liefs,Jan en Marleen