(LEERMOMENT) Eerste confrontatie met een (vervelend) patroon, welke verandert moet worden!!

2 september 2015 - Epen, Nederland

Hallo lieve mensen,

De eerste 3 weken zitten er al op! Vandaag ga ik mijn vierde week in. Ik mag zodadelijk mijn 4de kaart van mijn lieve dochter Dominique openen. Dat is erg fijn.

Deze week is behoorlijk zwaar geweest. De friends and family day was erg confronterend. Er werd een filmpje gepresenteerd, wat nu eigenlijk een depressie inhoud. Dit was een schot in de roos. Voor wie geïnteresseerd is zal ik een link hieronder zetten.

Alle familieleden herkende dit. Dat was voor hen zeker een bevestiging van wat zij hadden gezien bij hun naaste.

Ook erg fijn dat ik Ronald en Dominique weer heerlijk kon vasthouden en knuffelen. Dat is toch wat je zeker mist.

Mijn eerste confrontatie met een oud patroon heb ik vandaag weten te overwinnen.

Ik was afgelopen zondagavond en maandag de hele dag weer even helemaal terug bij af!!!!

Door gewoon helder (mindfulness) de gedachten reëel na te lopen en jezelf af te vragen of er ook een positieve kant aan kan zitten wat er tegen mij is gezegd?

Goed om te oefenen. Maar het is me gelukt de juiste stappen te nemen. Vandaag heb ik een glansrijke ervaring hierdoor gekregen.

Ik hoef mezelf niet af te sluiten als ik iets anders heb gedacht of begrepen, of zelfs als de ander het me eigenlijk gewoon foutief heeft gezegd, zonder dit te bedoelen.

GOED LEERMOMENT dus voor mij.

Bovendien heb ik vandaag te horen gekregen iets minder snel voor anderen in de bres te springen als zij het moeilijk krijgen. Ja, want ook daar zitten namelijk teleurstellingen aan vast die ik altijd lastig te verkroppen vindt. Dat is energie verlies en dat kan niet de bedoeling zijn.

Eerst maar eens voor mezelf op komen en de rest even laten zwemmen!.

Vandaag was zuurstof voor de ziel een geweldige les. Ik heb de essentie kunnen voelen.

Ik bereid me voor op een geweldige exposurer, ik mag namelijk voor 1 dag extern, Vrijdag 4 september; De bruiloft van Remco en Maartje mag ik bijwonen. Dus ga ik proberen hier volop van te genieten en lekker te dansen.

Het verblijf hier geeft af en toe ook mooie plaatjes, alleen wel erg jammer dat ik dan bijna nooit foto's kan nemen, aangezien dat niet is toegestaan.

Toch wil ik jullie een prachtige foto laten zien over het dal, waar ik over uitkijk!!

IMG_2971De natuur is gewoon hartstikke mooi, we moeten de tijd nemen hier iets vaker naar te kijken mensen.

Allemaal hartelijk dank voor jullie steun. Bedankt voor de prachtige bloemen lieve vrienden en familie, kaartjes en berichtjes.

Dikke kus en misschien tot vrijdag!

Marie-José

1. Ans:
    2 september 2015
    Lieve zus. In jouw verhaal lees ik dat het er nu echt op aan komt. Je moet er flink tegen aan, vooral tegen jezelf. Zoals je al schreef moet je nu eerst jouw eigen 'zwemdiploma' halen en de anderen moeten ook zelf leren zwemmen. Ooit zei een kleuter tegen mij toen ik vroeg hoe het ging op zwemles:
    " Het moeilijkste is op het hoofd boven water te houden. " Daar gaat het nu bij jou ook om. Heel veel kracht en uithoudingsvermogen wens ik je toe en voor vrijdag: geniet er van.
  2. Saskia:
    3 september 2015
    Lieve Marie José,
    Met interesse en bewondering lees ik je verslagen. Ik vind je dapper..! Heel veel plezier vrijdag en nog heel veel mooie inzichten gewenst!

Helaas kan ik de you tube link niet openen.

Liefs Saskia
  3. Marie-José:
    3 september 2015
    misschien is het filmpje nu wel aan te klikken?
  4. Maartje:
    13 september 2015
    Lieve Marie-José, ik vond het heel fijn dat je er vorige week bij was. Wil ook graag nog even zeggen dat ik je een topper vind. Hoe je ermee omgaat. Weet dat wij aan je denken. Liefs Maartje